nyelvlecke 2_stressz_A'dam

2009.08.11. 18:10

nyelvlecke 2. Hoe laat is het?= Mennyi az idő? / milyen késő van?

+ jó zene: Anouk

Lakást találni nagyon nehéz Utrechtben. Ajánlom annak aki szereti a szívást, mert abból van elég. elég szar érzés hogy nem tudod biztos helyen a jövődet. bármikor ha eszedbe jut elrontja a kedved. stresszes és végig a fejedben ott motoszkál miközben csak vársz hogy visszajeleznek vagy nem. meg kell nézni pár helyet, mert legalább lesz kiindulási alapod. de az már sok volt amikor egy ablak nélküli szobát akartak rám sózni. persze ez tökéletes ami most van. ráadásul ennyi pénzért. ne hiszem hogy találok hasonlót.

de azért vannak jó dolgok is, főleg mikor a Juli megjött. A csoptársak csináltak spanyol vacsorát csütörtök este. tortilla de papatas/spanish omlett volt a menü tonhalsalátával. és hozzá jó hagulat. pénteken meg elmentünk Amstedamba 4en. én voltam az idegenvezető és a többiek a túristák fényképezővel meg mindennel rendesen felszerelve. én még csak egy térképet sem vittem és így is körbejártuk a várost. a muzeumok most kimaradtak, majd talán később. érdekes volt látni a ferde házak hogyan válnak estére a pezsgő éjszakai élet díszleteivé és tejlesen más hagulatot árasztottak. 

Örülök hogy nem oda mentem, mert nagyon nagy a tömeg, a belvárosban bicajjal sem lehet közlekedni, mert a buta turisták mindenhol ott vannak. Utrecht sokkal éjhetőbb, annak ellenre hogy nem minden vasárnap van nyirva az ABC alias Albert Hein alias ah.

Kulturális részét illetően voltam moziban is, ez valami elternatívnak tűnik (Hoogt). a film hollandul volt angol felirattal. sajnos nagyon semmit nem értettem belőle, ilyenkor kicsit reménytelennek érzem ezt a nyelvtanulást. pedig írtó gyorsan haladunk. A heti museum adag sem maradt el, a Spoorweg Museumban voltam, vonatmúzeumban egy indinéz kiállításon. és megtanultam sárkányt eregetni!

és most már van muzeumkártyám is mert vonatkártyám is -mindenre külön kártyám van- amivel ingyen mehetek muzeumba és 40%áron utazhatok és még mást is vihetek.

hiányolom a hollandokat, alig ismerek párat...

A bejegyzés trackback címe:

https://utrechtleuk.blog.hu/api/trackback/id/tr241303278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása