nyelvlecke_4_szerencse

2009.08.29. 01:10

nyelvlecke 4. feest=ünnep, buli ⇒feestje, ahol -je a kicsinyítőképző, bármit után oda lehet tenni. pl a 0,33 dl sör=biertje (itt ez a normális méretű sör)

A héten a partyk és a szerencse dominált :)))))))))) ami már nagyon jól jött és jókor. Így hogy 1 hónapot kerestem lakást, még így is szerencsésnek mondthatom magam. A partyk többnyire búcsúpartik voltak, mert a csop nagyrésze nem ebben a városban fog tanulni. Jó csapat alakult ki és hiányozni fognak. De azért van egy 10-12 ember akik itt maradtak, és most jönnek majd a sok igazi erasmus emberek.

És igen volt mit ünnepelnem nekem is, mert találtam szobát!!!! végere!!!!! Keresgettem a neten is, de végülis az egyik csoptársam házában üresedett meg egy szoba. 20 m2, ami nagyon nagy. Itthagynak nekem egykét bútort, de előttem a nagy feladat hogy berendezzem :)

Pénteken találkoztam egy holland ismerősömmel akivel elmentünk Scheveningen-ben ami, Hága mellett van egy tengerparti kis város. Óriási szél volt és hullámok, de nagyon tetszett a tenger. Nem lehetettt kihagyni hogy nem megyek belel legalabb egy kicsit.

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán meg jött a Juli és sokat voltunk Utrecht belvárosban. Nagyon úgy tűnik hogy az "I love Holland" nevű tábor elérte a várt hatást nála :)

 

bekezdés az édességekhez

Minden héten más holland édesség a kedvencem: mogyoróvajkrém, stroopwaffel, appelmus, vanille vlaa met hagelslag=vanília puding csokidarabokkal, vagy dubbel vlaa ami csoki+vanilia. jamm!

A bejegyzés trackback címe:

https://utrechtleuk.blog.hu/api/trackback/id/tr421345424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása